Dlaczego warto skorzystać z usługi prowadzenia fanpage’a?

Jeszcze nigdy kontakt z klientem nie miał tak dużego znaczenia dla wyników finansowych firmy. Aby przekonać kogoś do swojej marki nie wystarczy już trafić do niego z informacją i dostarczyć dobrej jakości produkt. Trzeba go zainteresować swoją koncepcją, a najlepiej – wciągnąć do dialogu, dać mu do zrozumienia, że jest dla nas ważny i pokazać, że jesteśmy otwarci na jego uwagi. Fanpage jest tu narzędziem niezwykle pomocnym.

Trudności związane z samodzielnym prowadzeniem fanpage’a

Prowadzenie fanpage’a w taki sposób, aby trafić do odbiorców, nie jest prostym zadaniem. Beznamiętne publikowanie na profilu informacji o nowych produktach nie ma większego sensu, bo taki fanpage nikogo nie zainteresuje. Niezbędna jest wiedza na temat grupy docelowej, znajomość gustów, zwyczajów, czy trendów, jakie rządzą jej zachowaniami. Konieczne jest też wypracowanie takich metod komunikacji, które sprawiają, że stajesz się dla klientów atrakcyjny. Przedsiębiorstwa, które zajmują się konkretną działalnością, rzadko kiedy dysponują pracownikami o kompetencjach odpowiednich do prowadzenia fanpage’a, a powierzenie tego zadania komuś, kto ich nie ma, może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Pozostaje więc wybór pomiędzy stworzeniem nowego etatu a skorzystaniem z usług firmy zewnętrznej. To drugie rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze, a także, jak pokazuje praktyka, znacznie skuteczniejsze.

Budowanie więzi z klientem

Prowadząc fanpage możesz wzbudzić zainteresowanie produktem oraz sprawić, aby w przyszłości nabywca był wobec Twojej marki lojalny, innymi słowy zbudować więź z klientem. Aby to osiągnąć stosuje się różne metody, między innymi:

  • dialog,
  • konkursy,
  • promocje

i wiele innych. Przed przystąpieniem do działań warto przeprowadzić badania rynku – produkty dla ludzi starszych nie powinny być reklamowane w ten sam sposób, co produkty dla ludzi młodych, ponieważ mają oni zazwyczaj zupełnie inną perspektywę, wizję świata, gust i preferują inne formy kontaktu.

Dialog

Portale social media (społecznościowe) to nie tylko platforma służąca do reklamy, ale również do dyskusji. Jeśli będziesz zachęcać klienta do przekazywania swoich uwag i pokażesz mu, że rzeczywiście interesuje Cię to, co ma do powiedzenia, to uda Ci się nie tylko przekazać mu informacje odnośnie swojej oferty, ale również zaangażować w działania promocyjne. Prowadząc fanpage odpowiadamy na komentarze pod postami w sposób dowcipny, kompetentny i interesujący. W ten sposób pokazujemy odbiorcy, że za fanpage’m stoi żywa osoba, z którą można wejść w interakcję. Dzięki temu produkt prezentowany na fanpage’u jest przez klientów odbierany jako bardziej atrakcyjny i godny zaufania. Dialog burzy bariery pomiędzy dostawcą i klientem, co zawsze dobrze odbija się na wynikach sprzedażowych.

Konkursy

Konkurs jest doskonałym pretekstem do nawiązania dialogu, ale również pozwala zaktywizować osoby, które nie udzielają się na naszym fanpage’u na co dzień i przyciągnąć na niego nowych ludzi. Wbrew pozorom o atrakcyjności konkursu nie świadczy wcale wartość nagród, ale historia, która się za nim kryje. To również świetna okazja do budowania marki. Można np. zachęcić klientów do odkrywania jakichś mało znanych faktów z historii firmy dając im wskazówkę, gdzie szukać informacji, albo poprosić o stworzenie rymowanki na temat naszego produktu. Kreatywność ma tu większe znaczenie, niż ilość wydanych na nagrody pieniędzy. Gwarantujemy, że pomysłów na konkursy na pewno nam nie zabraknie.

Promocje

Działania, prowadzone poprzez fanpage warto łączyć z prawdziwą rzeczywistością. Przykładem takiej promocji może być udzielenie klientom zniżki na jakiś produkt lub usługę, jeśli podadzą hasło opublikowane na fanpage’u. Każda taka promocja spowoduje również dopływ nowych obserwatorów fanpage’a – informacje o tym, że coś można kupić taniej jeśli śledzi się profil producenta, rozchodzą się pomiędzy klientami i potencjalnymi klientami samoczynnie, co jest bezpośrednią przyczyną wzrostu liczby polubień.

Niewyczerpane możliwości

Powyższe metody to tylko przykłady – możliwości, jakie daje fanpage w zakresie promowania produktu i budowania marki są cały czas odkrywane. Portale społecznościowe to wciąż zjawisko względnie świeże. Cały czas pojawiają się nowe pomysły, powstają narzędzia, za pomocą których można badać skuteczność tej formy promocji – sprawdzić, jak przyrost polubień strony wpływa na zainteresowanie produktem, czy jak opublikowanie danego postu wpływa na sprzedaż. Jesteśmy na bieżąco jeśli chodzi o nowości i potrafimy stworzyć rozwiązanie skrojone na miarę.

Dlaczego my?

Kluczową sprawą jest doświadczenie. Jesteśmy w stanie przedstawić referencje od innych firm i zaprezentować działania, jakie podjęliśmy wcześniej w imieniu swoich klientów. Przed podpisaniem umowy zawsze ustalamy, jaką usługodawca ma koncepcję w związku z fanpage’m, przekazujemy mu swoje sugestie i ustalamy, co na ich temat myśli. Specjaliści od zarządzania profilami na portalach społecznościowych muszą dobrze orientować się w tym, jakie metody warto stosować wobec odbiorców Twojej marki, a jakich nie. Zapewniamy, że nasi pracownicy są w tym znakomici.

Zarządzanie fanpage’m to sprawa złożona i wymagająca stworzenia konkretnego planu. Aby podejmowane działania były skuteczne, każdy produkt i każdą markę trzeba traktować indywidualnie. Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci w prowadzeniu fanpage’a – skontaktuj się z nami, przedstaw swoje oczekiwania, a my powiemy Ci, jaki mamy pomysł na osiągnięcie założonych przez Ciebie celów i przedstawimy konkretną wycenę. Nie boimy się podejmowania trudnych wyzwań, znamy swoje możliwości i chętnie oddamy je do Twojej dyspozycji, niezależnie od tego, na jaką działasz skalę i jaką reprezentujesz branżę.

Gwarantujemy:

  • konkretne i sprawdzone rozwiązania,
  • elastyczność w stosunku do oczekiwań klienta,
  • profesjonalizm,
  • zaangażowanie,
  • indywidualne podejście do każdego zlecenia.