Google Maps pozwala Ci nie tylko łatwiej dotrzeć w konkretne miejsce, ale też zaprezentować swoją firmę. Google Maps stosuje się przede wszystkim do wyznaczania trasy i poszukiwania lokalizacji konkretnego obiektu, a ta właśnie funkcjonalność służy nie tylko potencjalnym Klientom, ale też właścicielom firm. Google Maps daje większą widoczność i może przełożyć się na popularyzację firmy na rynku lokalnym.

Dzięki Google internauci mogą w bardzo łatwy sposób wyszukać dowolną firmę (oczywiście tylko taką, która posiada wizytówkę), a tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo, że skorzystają z jej oferty. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby być dobrze widocznym na lokalnym rynku, to warto zainteresować się pozycjonowaniem w mapach Google.

Google Maps a widoczność firmy

Pozycjonowanie strony w Google Maps to wszelkie działania, które podejmuje się w celu zwiększenia widoczności w tychże mapach. Firma, która chce być ujęta w mapie, musi posiadać wizytówkę. To właśnie ta wizytówka informuje roboty wyszukiwarki, gdzie zlokalizowana jest dana firma, czym się zajmuje, w jakich godzinach pracuje itd.

Przykładowo, jeżeli przedsiębiorca prowadzi warsztat samochodowy w Krakowie i stworzył wizytówkę w Google Maps, to internauci, którzy wpisują w wyszukiwarkę frazę „mechanik samochodowy”, zobaczą w wynikach mapę z zaznaczeniem lokalizacji tego warsztatu. Z kolei, gdy internauta dopisze do frazy nazwę miasta, to w wynikach otrzyma lokalizacje warsztatów właśnie z tego miasta, które zaznaczył, a nie z tego, w którym się obecnie znajduje. Oznacza to, że jako przedsiębiorca, masz szansę dotrzeć nie tylko do potencjalnych Klientów ze swojej okolicy, ale też do tych, którzy wybierają się do Twojego miasta i szukają tam przykładowo mechanika.

Kiedy internauta szuka firmy z danej branży, w wynikach wyszukiwania otrzymuje mini mapkę z zaznaczonymi lokalizacjami firm, które pasują do jego zapytania. Pod mapką znajdują się nazwy tych firm, które Google oceni najwyższej. Jeżeli więc w Twoim mieście funkcjonowałyby tylko dwa czy trzy warsztaty samochodowe, to pozycjonowanie w Google Moja firma nie byłoby Ci potrzebne. Jednakże w większości przypadków firm podobnych do Twojej jest wiele i jeżeli Twoja nie będzie odpowiednio wypozycjonowana w mapach, to nie zostanie pokazana internautom. Zobaczą oni lokalizacje innych firm, a Ty stracisz potencjalnych Klientów.

Pozycjonowanie w Google Maps – na czym polega?

Pierwszym krokiem, jaki wykonujemy, jest założenie wizytówki firmowej. Po jej uzupełnieniu i weryfikacji przechodzimy do właściwego pozycjonowania, czyli działań, które „przekonają” roboty Google, że Twoja firma zasługuje na to, żeby wyróżnić ją w wynikach wyszukiwania.

Procedura zakładania wizytówki Google wygląda następująco:

  1. Utworzenie konta Google

Żeby założyć wizytówkę firmy w Google, trzeba mieć konto w Google. Podczas zakładania konta podaje się swoje dane oraz weryfikuje konto, postępując według instrukcji.

  1. Dodanie działalności do Google Moja Firma

Google pozwala przedsiębiorcom dodać swoją działalność do usługi Google Moja Firma. Dodanie działalności polega na utworzeniu wizytówki firmy. Dodaje się w niej nazwę działalności, branżę, w jakiej firma działa, adres, dane kontaktowe oraz godziny pracy. Możliwe jest też dodanie logo, zdjęć i usług. Skrupulatne wypełnienie wizytówki jest bardzo ważne, bo dzięki temu lepiej prezentujemy firmę potencjalnym Klientom i ułatwiamy jej późniejsze wyszukanie. Jeżeli jest to możliwe, wszystkie pola powinny zostać wypełnione a profil wzbogacony zdjęciami siedziby firmy, personelu, produktów itd.

  1. Weryfikacja wizytówki

Google musi się upewnić, czy posiadasz prawa do zarządzania stworzoną wizytówką. W tym celu prześle Ci na podany wcześniej adres, list, w którym znajdzie się kod weryfikacyjny. Po otrzymaniu listu wystarczy się zalogować do Google Moja Firma, kliknąć Zweryfikuj teraz oraz podać i zatwierdzić otrzymany kod. Jeżeli weryfikacja przebiegnie poprawnie, firma zostanie dodana do map Google. List z hasłem weryfikacyjnym dociera do przedsiębiorcy zazwyczaj nie później niż w terminie do 14 dni.

Wzajemne linkowanie

W momencie, w którym wizytówka zostanie zweryfikowana, można rozpocząć pozycjonowanie w Google Maps. Przede wszystkim pierwszą czynnością, jaką wtedy wykonujemy, jest optymalizacja wizytówki. Po optymalizacji i upewnieniu się, że wizytówka spełnia wszystkie standardy, przechodzimy do linkowania.

Tutaj niezwykle ważne jest wzajemne linkowanie. Na stronie internetowej pozycjonowanej firmy umieszczony zostaje odnośnik do wizytówki Google Moja Firma, natomiast w wizytówce podajemy adres firmowej strony www. Działanie to przynosi dwie korzyści:

  1. Pozyskanie wartościowych linków.
  2. Umożliwienie internautom zapoznania się z całą ofertą firmy.

Pozyskiwanie opinii a pozycjonowanie w mapach Google

Kolejny krok, który składa się na pozycjonowanie w Google Maps, to pozyskiwanie wartościowych opinii na naszej wizytówce. Użytkownicy mogą w niej zamieszczać rekomendacje wraz z punktowymi ocenami naszej działalności i celem pozycjonowania w tym przypadku jest pozyskanie jak najlepszych opinii. Dobre opinie w oczach Google = wyższa pozycji w wynikach wyszukiwania.

Istotną rolę odgrywa też obecność na portalach branżowych, forach i w katalogach firm. Dodanie tam odnośników do naszej wizytówki przyciąganie jeszcze większą liczbę potencjalnych Klientów a wartościowe linki zasugerują robotom wyszukiwarki, że firma na renomę i warto ją pokazywać w wynikach.

Pozycjonowanie w Google Maps to jednak nie tylko dbałość o samą wizytówkę, ale też o firmową stronę www. Google bierze ją pod uwagę podczas ustalania pozycji, dlatego trzeba zadbać o to, żeby strona była zoptymalizowana. Na stronie powinny znajdować się wyłącznie unikalne i wartościowe dla internautów treści. Teksty w obrębie witryny i wizytówki Google z pewnością nie powinny się powielać.

Efektywne pozycjonowanie strony w Google Maps musi być wykonane w sposób przemyślany i zgodny z wytycznymi Google w kwestii pozycjonowania stron internetowych.

Jeżeli potrzebujesz większej widoczności w wyszukiwarce, zgłoś się do nas. Wypozycjonujemy Twoją firmę w mapach Google, a na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

Dodaj komentarz

Kontakt